Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Creation of educational experiment for Aerodynamics I course
Fenech, Daniel ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
The goal of this thesis is to create a semester-long project for students of the course Aerodynamics I to follow in order to understand better, and gain first-hand experience, how one can determine aerodynamic characteristics through computations and by the use of wind-tunnel. The procedure highlights are how to obtain the geometries of a model using 3-D scanning and manipulating the scanned item to get the required geometries, using XFOIL to obtain 2-D aerodynamic characteristics of aerofoils, using Glauert III alongside basic computations to obtain aerodynamic coefficients distributions along a whole surface and solving for total forces acting on the model. Finally, wind tunnel test of the model is carried out for validation of the computational part.
Experimenty úniků plynu různých délek užitím fyzikálního modelování
Chaloupecká, Hana ; Kluková, Zuzana ; Kozohorský, Jan ; Radnic, Tomáš ; Jakubcová, Michala
Zpráva popisuje postup řešení experimentální části projektu TAČR TJ04000365 v období srpen –prosinec 2020.Nejprve se zabýváme volbou modelu vhodnou pro projekt. Dále zpráva popisuje splnění podobnosti modelu a reality. Poté jsou představeny experimenty, analýza dat a výsledky experimentů.
Vyšetřování proudění uvnitř přirozeně větraného kravína: předběžné výsledky z experimentů v aerodynamickém tunelu
Nosek, Štěpán ; Kluková, Zuzana ; Kellnerová, Radka ; Jakubcová, Michala ; Jaňour, Zbyněk
V této studii byly kvalitativně porovnány střední vektorové (složky podélné a vertikální rychlosti) a skalární pole (intenzita turbulence) v měřítkovém (1:50) modelu přirozeně větraného kravína. Tato kvalitativní srovnání jasně poukazují na účinek simulované mezní vrstvy atmosféry (MVA) a konfiguraci otvorů na proudové charakteristiky uvnitř kravína. MVA mírně drsného terénu vytváří vyšší rychlosti jak u vstupních a výstupních otvorů, tak uvnitř kravina, než MVA velmi drsného terénu. Intenzita turbulence je však více závislá na konfiguraci otvoru. Například, ačkoli MVA byla velmi drsná, a tedy turbulentnější, byly v případě středních otvorů pozorovány nižší intenzity turbulence než u středně drsné MVA.
Creation of educational experiment for Aerodynamics I course
Fenech, Daniel ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
The goal of this thesis is to create a semester-long project for students of the course Aerodynamics I to follow in order to understand better, and gain first-hand experience, how one can determine aerodynamic characteristics through computations and by the use of wind-tunnel. The procedure highlights are how to obtain the geometries of a model using 3-D scanning and manipulating the scanned item to get the required geometries, using XFOIL to obtain 2-D aerodynamic characteristics of aerofoils, using Glauert III alongside basic computations to obtain aerodynamic coefficients distributions along a whole surface and solving for total forces acting on the model. Finally, wind tunnel test of the model is carried out for validation of the computational part.
Investigation of aeroelastic bridge instabilities using the multidimensional Fokker-Planck equation and wind-tunnel experiment
Král, Radomil
Stability of bridges and other line-like engineering structures is an important part of their overall design. It is also still of great interest nowadays due to a higher demand on increasing the span while maintaining an economical cost and service. During the previous decades sophisticated methods for the aeroelastic instability prediction have evolved and successfully applied to the real structures and many questions have been adequately answered.
Air Qaulity at Pedestrian Zone: The Role of Urban-Array Three-Dimensionality
Nosek, Štěpán ; Kellnerová, Radka ; Chaloupecká, Hana ; Jakubcová, Michala ; Jaňour, Zbyněk
Air quality at pedestrian level of two different urban arrays for two wind directions was studied experimentally in a wind-tunnel. Both urban arrays were designed according to typical European cities, formed by courtyard-type buildings with pitched roofs. While the first urban array had constant roof height, the second had variable roof height along all walls. The pollution was simulated by means of ground-level line source in the middle of the urban arrays. The concentrations were measured by a flame ionization detector at horizontal planes at the pedestrian level within the streets and courtyards at the vicinity of the line source. Results of the time and spatial averaged concentration reveal that both wind direction and three-dimensionality of the urban morphology are important parameters influencing the air quality at the pedestrian zones within the urban areas.
Turbulentní charakteristika uvnitř městské křižovatky
Kellnerová, Radka ; Jaňour, Zbyněk
Experiment prověřil osovou symetrii nabíhajícího proudění a jeden případ proudění kolem symetrického modelu. Pro y- a z- složku rychlosti byla detekována asymetrie mezi pravou a levou stranou. Nicméně, model městské křižovatky má dominantní vliv na proudění až do výšky 1,5 násobku výšky budov, a zde se asymetrie zmírnila. Pro další eliminaci této odchylky byl testován vliv směru větru a potlačení laterálních proudù. Hlavní příčina asymetrie se ukázala být pozice namontovaného měřícího zařízení LDA. Turbulentní charakteristiky získané na modelu byly dále analyzovány Kvadrantovou analýzou. Metoda pomáhá objasnit strukturu toku hybnosti v přízemní vrstvě nazvanou městský baldachýn.
Studium pole koncentrace uvnitř městské zástavby
Jaňour, Zbyněk ; Kellnerová, Radka ; Bezpalcová, Klára
Cílem projektu bylo vyšetřit vliv okrajových podmínek na pole koncentrace v městské zástavbě. Experiment byl proveden v otevřeném nízkorychlostním tunelu. Model byl postaven v měřítku 1:200 a představoval dopravou zatíženou městskou ulici,navrženou podle skutečné Podbielski Strasse v Hannoveru (Německo). Osa ulice svírala s náběžným prouděním úhel přibližně 45°. Emise z dopravy simuloval liniový zdroj. Detailně modelovanou náběžnou oblast jsme posléze vyměnili za uspořádáné jednoduché elementy drsnosti. Instalovali jsme různé výšky a hustotu elementů. Všechny přestavby vedly ke snížení koncentrace v celém poli ulice. K největšímu poklesu došlo v oblasti nejvyšších hodnot původní koncentrace.
The Physical Modelling of the Flow above the Complex Terrain
Houbová, Eva
Článek popisuje řešení jednoho případu znečišťování ovzduší-v oblasti s komplikovaným terénem Jablonného nad Orlicí.Problém byl modelován fyzikálně.Po stručné zmínce o řešení pomocí matematického modelování následuje podrobnější popis modelování fyzikálního, v aerodynamickém tunelu.Je uveden přehled základních rovnic pro proudění tekutiny a podmínek podobnosti.Při fyzikální simulaci (1:1000) byl vyšetřován vliv dvou bodových zdrojů SO2.Byla použita Townsendova hypotéza o nezávislosti na Reynoldsově čísle. Šíření emisí se zkoumalo v aerodynamickém tunelu (při ÚT AV ČR): kvalitativně laserovým nožem a kvantitativně za použití analyzátoru IREX (ve spolupráci s Ústavem pro hydrodynamiku).Modelovaná atmosféra měla neutrální teplotní zvrstvení.Z hodnot přízemních koncentrací naměřených na modelu byly určeny přízemní koncentrace reálné. Nejvyšší míra znečištění byla prokázána na sídlišti.Lze předpokládat, že se emisní situace v Jablonném nad Orlicí zlepší,jestliže se podaří ve větším rozsahu rozšiřovat vytápění města plynem.
Experimentální zařízení pro modelování odtržení proudu při schodovitém rozšíření kanálů
Jonáš, Pavel ; Mazur, Oton ; Uruba, Václav
Je popsán aerodynamický výtlačný tunel pro studium odtrženého proudění kolem dozadu směřujícího schodu v kanálu se vstupním průřezem 0.1 m x 0.25 m Popsána je rovněž metodika provádění základních měření a ilustrována příklady zkoumání schodu výšky 0.1 výšky vstupního kanálu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.